Thursday, August 19, 2010

Nilai 3 (ini bukan entry shopping)

Alhamdulillah, semenjak bulan Ramadan ni ramai yang cuba berubah dan berniat untuk menjadi lebih baik dari bulan Syaaban.

Jadi kalau kat Facebook banyak la link video yang berunsurkan kerohanian, dalam erti kata lain nak dakwahlah...!

Maka muncullah imam-iman muda dan ustazah-ustazah yang tak berapa tua seronok share linkyang mcm ini & ini dan banyak lagi lah. Korg pun tau.

Niat tu baik. Konon nak berdakwah, nak bagi kesedaran di bulan pose supaya pahala dapat berganda-ganda.

Tak lengkap link ini jika tidak disertakan dengan tazkirah dan majlis ilmu yang berbentuk komen dari rakan-rakan dibawahnya dan keluarlah ayat-ayat seperti ini :
  • "hish. takut aku dok tgk ulang2 vid ni...tersentap melihat mereka. nauzubillah.."
  • "Aku respek orang yang buat video ni. Mari sama2 kita sebarkan dan kongsikan pada masyarakat terutamanya kaum wanita... Adakah kamu tidak berfikir? "
  • "aku kini insaf..."
Hhmmm, dalam masa kurang 6 minit, tgk video pas tu terus sebilangan dari kita dapat kekuatan dan keyakinan diri sendiri tanpa perlu mengembangkan hidung untuk jatuh hukuman dan terus ada kegeniusan yang maha hebat untuk mencipta formula matematik yang teorinya nanti dapat mengira dosa pahala hamba yang lain..

Senang je rupanya...



"Apakah kita semua, Benar-benar tulus, Menyembah pada-Nya, Atau mungkin kita hanya, Takut pada neraka, Dan inginkan surga. "

1 comment:

  1. tepuk dada, tanya iman.

    dlm ibadat pun kena ikhlas, bukan kerana takut neraka, nk kan syurga, tp, kerana kita kan hambaNya.

    bla bla bla. next entri pelis!

    ReplyDelete